Servei especial de Teleassistència pel COVID-19

El Servei local de Teleassistència és un servei públic, que Dipsalut presta en col·laboració amb els ajuntaments i consells comarcals gironins.
Recentment s’hi ha introduït millores com la personalització del servei, segons el grau de dependència dels usuaris, l’increment dels equips que intervenen en emergències i que realitzen les visites de seguiment als domicili o la instal·lació de detectors de seguretat a les llars de totes les persones usuàries considerades de risc. També s’està promovent la teleassistència mòbil (fora de casa, a través d’un aparell similar a un telèfon mòbil).
A més, s’hi ha introduït nous protocols, com el dirigit a detectar precoçment possibles casos de maltractament.
Una altra de les novetats és el programa de prevenció de caigudes, que inclou assessorament als usuaris sobre possibles obstacles i com fer-hi front, així com el seguiment de les persones que n’han patit de manera reiterada.

Properament, està previst oferir el Servei a cuidadors per tal de proporcionar suport sociosanitari a les persones que tenen cura d’altres en situació de dependència.

1. En què consisteix?

És un servei públic que fomenta l’autonomia de les persones grans que viuen soles o passen moltes hores soles.
També s’adreça a altres col·lectius amb necessitats específiques: des d’infants amb discapacitat fins a persones amb mobilitat limitada o altres dificultats, independentment de la seva edat.
Proporciona seguretat, acompanyament i suport en les activitats del dia a dia. Oferint assessorament i informació, atenció en situacions d’emergència i agendes especials per a persones amb diagnòstic covid-19 adaptades a les característiques i necessitats de cada persona.
Està actiu permanentment, les 24 hores i els 365 dies de l’any.

Se’n pot disposar sigui quin sigui el nivell d’ingressos. Pels usuaris amb més capacitat econòmica, s’estableix un copagament que, en cap cas supera els catorze euros al mes.

Mentre duri l’emergència sanitària generada pel covid-19 aquest servei d’atenció telefònica s’ofereix gratuïtament.

2. Com funciona?

El Servei especial de teleassistència atén telefònicament a les persones usuàries i els facilita una línia de contacte amb el Centre d’Atenció des d’on es movilitzen els serveis públics o familiars en cas de necessitat. Segons el perfil i les necessitats de cada persona, es determina un nivell de seguiment amb diversa intensitat en les trucades de seguiment i l’activació d’agendes.

3. Qui el pot demanar?

Qualsevol persona que consideri que el necessita.

Cal disposar d’una línia telefònica. També es pot demanar per a familiars.

4. On i com es sol·licita?

Per demanar-lo, cal dirigir-se als serveis socials (àrees bàsiques de cada comarca o municipi).

Les persones interessades han de trucar al 972201962 i demanar hora.

 

5. Informació per als ajuntaments

El servei ja s’està desenvolupant arreu de la demarcació a través de les àrees bàsiques de serveis socials, mitjançant els convenis de col·laboració establerts. Aquest servei especial de teleassistència és una prestació de servei activada en el context actual i amb caràcter temporal.

6. Contacte

teleassistencia@dipsalut.cat

 

Telèfon 972414720/ 610737126 – Acció Social –  Àrea de Govern – Dipsalut.

610737126.

atenciotelefonica14-page-001